بهترین توکن‌های متاورس برای سرمایه‌گذاری

یکی از مهم‌ترین ترندهای این روزها در محافل مختلف، واژه متاورس است که همه جا از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا جمع‌های دوستانه درباره آن صحبت می‌شود؛ البته در نظر داشته باشید که این فناوری تا تبدیل شدن به یک روند کاربردی و دسترسی‌پذیر فاصله زیادی دارد. اما با تمام این شرایط توانسته توجه بسیاری از سرمایه‌گذران فعال در حوزه کریپتوکارنسی و تکنولوژی را به خود جلب کند. در نتیجه خرید توکن‌های متاورس که پتانسیل بالایی برای رشد دارند، می‌تواند یکی از فرصت‌های خوب برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۲ محسوب شود.

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی، یعنی فیس بوک به طور ویژه در حوزه متاورس سرمایه‌گذاری کرده است، این شرکت تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد دلار برای این پروژه هزینه کرده و معتقد است که متاورس آینده فناوری‌ خواهد بود و در این سفر ارزهای دیجیتال و بلاک چین نفش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد. در ادامه به شما خواهیم گفت کدام‌ توکن‌های متاورس در حال حاضر برای خرید مناسب هستند.

بهترین ارزهای دیجیتال متاورس برای خرید فوری

باتوجه به اینکه اکثر پروژه های متاورس نسبتا جدید هستند، قیمت خرید کوین و یا توکن آنها نسبتا پایین است و این مسئله تبدیل به یک فرصت سرمایه‌گذاری خوب برای هر فردی است که قصد سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس را دارد. با این حال نباید اینطور برداشت کرد که سرمایه‌گذاری در تمام پروژه‌های متاورسی سود آور خواهند بود. بهترین استراتژی خرید، آن دسته از کوین‌هایی است که عملکرد عالی، پشتوانه مالی قدرتمند و پتانسیل بالا برای رشد دارند، در ادامه بهترین توکن‌های متاورس برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ را معرفی می‌کنیم.

آکسی اینفینیتی (AXS)

آکسی اینفینیتی یک پروژه متاورسی است که نحوه کار آن به تعریف اصلی از دنیای متاورس بسیار نزدیک‌ بوده اما در اصل یک بازی است. واحد پول مورد استفاده در بازی توکن AXS است که در سال 2021 عملکرد نسبتاً خوب و رشد قابل توجهی را در کارنامه خود به ثبت رساند. پروژه آکسی اینفینیتی (Axie Infinity) را می‌توان یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین پروژه‌های متاورسی در نظر گرفت که بیش از ۵ میلیارد دلار درآمد دارد. با اینکه ایده شکل‌گیری این بازی متاورسی است، اما تاکنون چیزی از واقعیت مجازی VR در این بازی مشاهده نشده است. اما بر اساس قوانین رمزنگاری و بلاک چین پیش رفته و تصمیم‌گیری‌های مهم در این پروژه توسط جامعه آکسی انجام می‌شود.

بازی Axie Infinity دارای شخصیت‌های هیولایی با نام آکسی است که به شکل ان اف تی NFT مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین املاک و مستغلات مجازی مختلفی در متاورس Axie Infinity وجود دارد که می‌تواند سرمایه گذاران بیشتری را به غیر از گیمرها به خود جذب کند.

سندباکس (SAND)

پروژه متاورس و کریپتویی بعدی که قصد معرفی آن را دارید، The Sandbox نام دارد. SAND توکن اصلی پلتفرم سندباکس می‌باشد که در سال 2021 شاهد رشد آن بودیم و در نهایت قیمت این توکن در سه ماهه آخر سال 2021 از مرز 1 دلار عبور کرد و به سیر صعودی خود ادامه داد؛ با پرداختن به جنبه VR، این پروژه در حال تحقق چشم اندازی از دنیای متاورس است. اما اساسا یک بازی است که برپایه خرید وفروش NFTها ساخته شده است؛ بازیکنان می‌توانند توکن‌های NFT را با استفاده از توکن های SAND ایجاد کنند. این پروژه هم مانند تعداد بی‌شماری از پروژه‌های بازی رمزارزی بر پایه اتریوم ساخته شده است.

دیسنترالند (مانا)

از نظر میزان محبوبیت، Decentraland یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های متاورسی است که اغلب در صدر اخبار رمز ارزی بوده است. یکی از دلایل محبوبیت این پروژه ترند شدن توکن‌های غیرمثلی (NFT) است که به محبوبیت توکن اصلی این پلتفرم یعنی مانا (MANA) منجر شد. بسیاری از دارندگان توکن‌های NFT، شروع به استفاده از این پلتفرم برای نشان دادن NFTهای خود کردند. اما NFTها تنها محصول موجود در این پلتفرم متاورسی نیستند. کاربران در دیسنترالند می‌توانند زمین مجازی بخرند، برای مثال ساتبیز، دلال کالاهای لوکس هنری، یک قطعه زمین در دسنترالند خرید و از آن برای ساختن یک کپی از دفاتر خود در لندن استفاده کرد. این نشان می‌دهد که حتی شرکت‌های بزرگ نیز به پروژه‌های متاورسی چشم دوخته‌اند.

متاهیرو (Metahero)

متاهیرو نسیت به پروژه‌هایی که تا این قسمت از گزارش معرفی کردیم، نسبتا جدید تر است و حول محور ایجاد آواتارهای HD از اشیاء و افراد در دنیای واقعی با استفاده از اسکن سه بعدی می‌چرخد. این شرکت حتی یک محفظه اسکن در دوحه نصب کرده که اشیاء را اسکن می‌کند و فرم دیجیتال و سه بعدی آنها را برای جهان متاهرو ایجاد می‌کند. این کمپانی در راستای اهداف خود با Wolf Studio همکاری کرده است، ارز دیجیتال HERO، توکن اصلی این پلتفرم از ابتدای سال 2022 دارای ارزش بازاری بیش از 494 میلیون دلار است. اگرچه این رقم نسبتاً کوچکتر از سایر توکن های موجود در این لیست است، اما دلیل آن را می‌توان جدیدتر بودن پروژه در نظر گرفت.

فلوکی اینو (FLOKI)

فلوکی اینو یکی دیگر از ارزهای دیجیتال مبتنی بر میم کوین‌های سگی است، اولین جرقه ایجاد این میم کوین زمانی شکل گرفت که ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد توله سگی به نام فلوکی را گرفته است. هیچ کس در آن زمان حدس نمی‌زد که آن توییت ایلان ماسک منجر به ایجاد یک pupcoin شود. اما در حال حاضر این ارز یک گزینه مناسب برای خرید ارزهای دیجیتال متاورسی است، به خصوص برای کسانی که به دنبال ارزهای دیجیتال کم ارزش هستند.

استار اطلس (ATLAS)

استار اطلس (Star Atlas) یک پروژه متاورسی و بر اساس بازی است. این بازی آینده‌ای را نشان می‌دهد – به طور دقیق سال 2620 – که در آن افراد می‌توانند زمین را تسخیر و منابع را در یک محیط بسیار ویژه برای آینده جمع آوری کنند. با این حال، این بازی دارای یک ارز دیجیتال متاورسی یا نام ATLAS هم می‌باشد که می‌توانید با انجام بازی آن را به دست آورید. بازی استار اطلس بر پایه بلاک چین سولانا ساخته شده است که در مقایسه با پروژه های مبتنی بر اتریوم، کارمزد تراکنش پایین و سرعت بالاتری دارد.

استار اطلس

انجین (ENJ)

بازی متاورسی انجین برپایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است. بازی انجین اصول سنتی بلاک چین را به بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد، یعنی کاربران می‌تواند کالای‌های مجازی مانند اسلحه و لباس مبارزه را توکنیزه کنند. Enjin این کار را از طریق اکوسیستم فناوری‌های خود انجام می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های درون بازی خود را داشته باشند. همه چیز در این بازی، از خدمات پزشکی گرفته تا بهبود ویژگی‌های کارکتر NFT شما در بازی با توکن ENJ قابل پرداخت است، بنابراین از این حیث می‌توان انجین را یک پلتفرم خرید و فروش NFT هم در نظر گرفت.

در این گزارش ۷ نمونه از بهترین توکن‌های متاورسی برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲ را معرفی کردیم؛ اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از این پروژه‌ها را می‌توانید در وبسایت آموزش ارز دیجیتال ارز تودی (arztoday.com) مطالعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد